شهرام خلیلنژاد؛ امید سلیمان زاده؛ مرضیه کراقلی
چکیده
این پژوهش با هدف شناخت گونههای ذهنی گردشگران از منظر معنای مقصد گردشگری در شهر شیراز بررسی شده است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفی است. با توجه به هدف این پژوهش مبتنی بر گونهشناسی ذهنی، روش کیو برای این منظور به کار گرفته میشود. جامعه آماری پژوهش افرادی بودهاند که دستکم یکبار تجربه سفر به شهر شیراز را داشتهاند. ...
بیشتر
این پژوهش با هدف شناخت گونههای ذهنی گردشگران از منظر معنای مقصد گردشگری در شهر شیراز بررسی شده است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفی است. با توجه به هدف این پژوهش مبتنی بر گونهشناسی ذهنی، روش کیو برای این منظور به کار گرفته میشود. جامعه آماری پژوهش افرادی بودهاند که دستکم یکبار تجربه سفر به شهر شیراز را داشتهاند. روش انتخاب نمونه در این پژوهش بر مبنای نمونهگیری هدفمند بوده است. برای تحلیل دادهها از تحلیل عاملی کیو استفاده شده است. یافتههای این پژوهش هفت گونه ذهنی برای معنای مقصد گردشگری در شهر شیراز را شناسایی کرده است. این هفت نوع گونهشناسی عبارتاند از: لذتگرایان، جمعگرایان، ماجراجویان، آرامشطلبان، دروناندیشان، متمایزگران، یادکنندگان. درنهایت این ذهنیتهای استخراجشده مورد تفسیر قرار گرفتند. این پژوهش به مدیران مقصد گردشگری برای بخشبندی بازار بر مبنای معنای مقصد گردشگری و هدفگیری آن فراهم میآورد.
فاطمه یاوریگهر؛ مرضیه کراقلی
چکیده
در سالهای اخیر بحث گستردهای در رابطه با فعالیت برندها در رسانههای اجتماعی انجام گرفته است. رسانههای اجتماعی با برنامههای کاربردی و افزایش محبوبیتشان کمک شایانی به شرکتها در ترغیب تعامل مشتریان میکنند. این پژوهش به دنبال آن است تا تأثیر محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی با در نظر گرفتن نقش ...
بیشتر
در سالهای اخیر بحث گستردهای در رابطه با فعالیت برندها در رسانههای اجتماعی انجام گرفته است. رسانههای اجتماعی با برنامههای کاربردی و افزایش محبوبیتشان کمک شایانی به شرکتها در ترغیب تعامل مشتریان میکنند. این پژوهش به دنبال آن است تا تأثیر محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی با در نظر گرفتن نقش میانجی تعامل با برند در شرکت گردشگری الی گشت را بررسی نماید. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری شامل تمام افرادی است که از خدمات الی گشت استفاده نموده و از صفحه اینستاگرام این شرکت بازدید کردهاند. حجم نمونه مورد بررسی 211 نفر از مشتریان الی گشت است. برای تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS 2.0 استفاده شد. یافتهها نشان داد که محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند تأثیر مستقیم و معناداری داشت. همچنین تأثیر متغیر میانجی تعامل با برند از طریق آزمون سوبل و با شدت 12/2 اثبات گردید.